Jak urządzić biuro?

Urządzając biuro należy zwrócić uwagę na ergonomię pracy i jakość wyposażenia, gdyż wtedy efektywność pracy będzie o wiele większa. Co zatem wpływa na jakość naszej pracy?

Meble

Wybierając meble do biura warto skupić się na produktach wysokiej jakości. Pozwalają one na zwiększenie komfortu pracy i gwarantują długoletnie użytkowanie – nie trzeba się martwić o ciągłe naprawy czy wymianę wadliwego sprzętu. Podstawowe meble, które powinny znaleźć się w każdym biurze to:

  • biurko z regulacją wysokości, dostosowane do pracy przy komputerze stacjonarnym (ewentualnie laptopie);
  • krzesło na kołach z regulacją wysokości i położenia oparcia oraz podłokietnikami;
  • zamykana szafka – dostawka do biurka.

Przy urządzeniu biura nie można zapomnieć również o regałach do przechowywania dokumentów. Najlepiej sprawdzają się te z otwartymi półkami. Wybierając regały do biura warto zwrócić uwagę na te wykonane ze stali ocynkowanej, gdyż są lekkie, ale zarazem wytrzymałe i stabilne. Sprawia to, że można je użytkować przez długie lata, bez obawy o zniszczenie. Regały bezśrubowe dają możliwość dowolnej, bardzo szybkiej konfiguracji. Pozwala to też na szybką zmianę rozmieszczenia poszczególnych półek, ale i całych regałów. Takie rozwiązanie sprawia, że montaż oraz zmiany wykonywane są bardzo szybko i nie trzeba wykorzystywać do tego dodatkowego sprzętu – pracownicy biura mogą zrobić to samodzielnie, w dowolnym momencie.

Do tego typu regałów można dokupić dodatkowe akcesoria takie jak chociażby pudła archiwizacyjne, które sprawdzą się do przechowywania różnego rodzaju dokumentów.

Oświetlenie

Równie ważne co umeblowanie, jest odpowiednie oświetlenie biura. Potrzebne jest górne oświetlenie. W zależności od wielkości pomieszczenia – jeden lub dwa główne punkty. Na każdym stanowisku powinna znajdować się również niewielka lampka, którą każdy z pracowników może włączyć w zależności od swoich potrzeb.

Rozmieszczenie mebli

Wszystkie meble w pomieszczeniu powinny być rozmieszczone tak, aby ułatwiać pracę. Regały z dokumentami warto ustawić blisko biurka. Ułatwi to sięganie po dokumenty. Pamiętać jedynie trzeba o zachowaniu odpowiedniej odległości pozwalającej na sprawna komunikację w biurze. O ile to możliwe biurko powinno stać jak najbliżej okna, gdyż wtedy będzie możliwa dłuższa praca przy świetle dziennym.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s